|
||
Dziś jest piątek, 2 maja 2025 . Od początku roku upłynęło: 121 dni. | ||
Gimnazjum Dla Dorosłych | Gimnazjalne Centrum Informacji | KASSK | Poczta | Portal Edukacyjny | ||
Hasło dla Ciebie: "Jeśli eksperyment działa, to znaczy, że coś musiało pójść źle." | ||
Aktualności |
Archiwum sprzed 1 września 2004 >> Archiwum roku szkolnego 2004/2005 >> Archiwum roku szkolnego 2005/2006 >> Archiwum roku szkolnego 2006/2007 >> Archiwum roku szkolnego 2007/2008 >> Archiwum roku szkolnego 2008/2009 >> Archiwum roku szkolnego 2009/2010 >> Archiwum roku szkolnego 2010/2011 >> Archiwum roku szkolnego 2011/2012 >> Archiwum roku szkolnego 2012/2013 >> Archiwum roku szkolnego 2013/2014 >> Archiwum roku szkolnego 2014/2015 >> Archiwum roku szkolnego 2015/2016 >> Archiwum roku szkolnego 2016/2017 Warsztaty z Fluency MC30 września pokaźna grupa uczniów naszego gimnazjum wzięła udział w warsztatach językowych w IV LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Poznaniu. Warsztaty o chwytliwym tytule „Rap & English with Fluency MC” poprowadził Jason R. Levine, który uczy języka angielskiego za pomocą samodzielnie komponowanych rapów i hiphopowych rymowanek. Kompozycji Jasona można posłuchać na jego kanale na youtube lub na stronie internetowej fluencymc.com. Jason pochodzi z Nowego Jorku, ale obecnie mieszka w Paryżu. W młodości grał na perkusji, był DJ-em oraz beat boxerem wspierającym raperów podczas koncertów klubowych. Ukończył studia nauczycielskie i uczył młodzież z nowojorskich szkół średnich oraz studentów uniwersyteckich. Jason omówił z uczniami istotne elementy kultury rapu i hip hopu: specyficzny rytm, beat box, DJ-owanie w klubach, break dance oraz uliczne graffiti. Wyjaśnił, dlaczego autentyczny rap nie jest najlepszym medium do nauki języka obcego – jest za szybki, operuje skomplikowaną frazeologią i specyficznym słownictwem. Jason postanowił więc układać własne, dydaktyczne rapy, które mają pomóc uczniom opanować wybrane aspekty języka i utrwalić je przez wielokrotne powtarzanie w rytm energetycznej muzyki. Fluency przećwiczył z uczestnikami warsztatów rytm zdania angielskiego, rymy i modyfikacje tempa, a następnie zaprezentował wybrane kompozycje i namówił młodzież do wspólnego rapowania. Fluency nawiązał doskonały kontakt z uczniami, o czym świadczy fakt, że chętnie włączali się do wspólnych recytacji, a po warsztatach tłumnie oblegali Jasona, żeby zrobić sobie z nim indywidualne lub grupowe selfie. Fluency obiecał wkrótce znowu odwiedzić Polskę i serdecznie zapraszał do zasubskrybowania swojego kanału na youtube lub podtrzymywania kontaktu przez Facebooka. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |