Dziś jest czwartek, 1 maja 2025 . Od początku roku upłynęło: 120 dni. | ||
Forum Dyskusyjne | Gimnazjalne Centrum Informacji | KASSK 2006 | UKS GimTom | Poczta przez WWW | ||
Kontakt
Projekt witryny i
administracja: |
Konferencja Reginalna SUSJesienna konferencja Szkół Uczących Się - SUS działających w ogólnopolskim programie Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie odbyła się tym razem w zaprzyjaźnionym z nami, Gimnazjum nr 12 im. Jacka Kuronia w Poznaniu z udziałem dziesięciu szkół podstawowych i gimnazjalnych z całej Wielkopolski. Obecni na spotkaniu przedstawiciele szkół (Gimnazjum nr 2 w Murowanej Goślinie, Zespół Szkół w Czaczu Gimnazjum w Zaborze, Zespół Szkół Licealno – Gimnazjalnych w Ratajach Gimnazjum w Drawsku , Gimnazjum w Nowych Skalmierzycach Szkoła Podstawowa w Sarbicach , Szkoła Podstawowa nr 7 w Ostrowie Wielkopolskim oraz my ) po intensywnych ćwiczeniach z oceniania kształtującego zajęli się zagadnianiem tworzenia sieci szkół w której szkoły będą wypracowywały i dzieliły się DOBRYMI PRAKTYKAMI.
I . Problem - Współpraca rodziców ze szkołą Największa liczebnie sieć zawiązała się wokół problemu współpracy rodziców ze szkołą. W zagadnieniu tym chodzi o metody współpracy, współpracę rodziców w zakresie spełniania przez uczniów obowiązku szkolnego, problemów wychowawczych, dydaktycznych, ułożenia partnerskich stosunków pomiędzy nauczycielami a rodzicami. Właśnie nasze Gimnazjum zdeklarawało się na aktywną współpracę z pięcioma innymi szkołami w zakresie udoskonalania tej kwestii. Podsumowując spotkanie, uczestnicy uznali, że najistotniejszym dla nich wydarzeniem w czasie konferencji było: „Poznanie metody ocenienia kształtującego.” „Spotkanie ludzi pełnych zapału, którzy chcą mimo wszystkich przeciwności zmieniać rzeczywistość.” „Wymiana doświadczeń i omówienie problemów mojej szkoły w ujęciu „globalnym.” „Ocenianie kształtujące, ciekawy mix nauczania podającego, nauczania we współpracy, nauczania poszukującego” „Miła atmosfera możliwość wymiany poglądów.” „Spotkanie Susów i wymiana doświadczeń” „Wymiana myśli i to, że w wielu szkołach mamy podobne tematy do rozmowy.” „Wymiana poglądów, ciekawe pomysły na rozwiązanie problemów” „Spotkanie z życzliwymi ludźmi, którzy chcą wspólnie rozwiązywać problemy szkoły.” i na podsumowanie: „Słuchając przedstawicieli szkół susowskich i porównując ich problemy (również mojej szkoły) z problemami innych szkół, dochodzę do wniosku , ze szkoły SUS są lepsze, bo na bieżąco rozwiązują swoje problemy i działają szybko.”
fragmenty powyższego tekstu pochodzą z informacji Pani Laury Piotrowskiej zamieszczonej na stronach CEO
zobacz wcześniejsze informacje >> |
|