Dziś jest wtorek, 17 września 2024 . Od początku roku upłynęło: 260 dni.

Gimnazjalne Centrum Informacji    |  KASSK   |   Poczta    |    Blog Matematyczny  |    BIP   |    GIGANT    |    Cyfrowa Szkoła 

Hasło dla Ciebie: "Wcześniej czy później i tak musi nastąpić najgorszy z możliwych splotów okoliczności."

Aktualności
Archiwum
Ciekawe strony
Cyfrowa szkoła
Dziennik lekcyjny
ECDL
Galeria zdjęć
Gazetka
Gimnazjum Dla Dorosłych
Kadra
Kalendarz
Kluby
Komunikaty
Kontakt
Laureaci
Najlepsi absolwenci
Nasi Partnerzy
Nasz Patron
Nasza oferta
Pasaż sztuki
Plan lekcji
Przedmiotowe SO
Przetargi
Publikacje edukacyjne
Rada Rodziców
Regulaminy
Rekrutacja
Samorząd
UKS GimTom
Unia Europejska
Wstęp
Wyróżnienia i certyfikaty


Projekt witryny i administracja:
Dariusz Stachecki



Międzynarodowy projekt "Make a Step" Stowarzyszenia AIESEC


W dniach 13 - 17 stycznia br. uczniowie klasy II A wraz z nauczycielką języka angielskiego i wychowawczynią Marią Neubauer-Darską oraz nauczycielką języka angielskiego Wioletą Żurawską-Kozłowską gościli praktykantki z Chin i Hong Kongu - Emmę Zhang i Michelle Ko, które obecnie studiują w Australii. Językiem komunikacji podczas projektu był język angielski.

Projekt realizowany był we współpracy z Lokalnym Komitetem w Poznaniu Make a Step Member AIESEC in Poland. AIESEC jest największą organizacją studencką na świecie. Jest obecny w ponad 110 krajach oraz zrzesza ponad 85 000 członków. W celu zapewnienia rozwoju przyszłych liderów, AIESEC oferuje swoim członkom doświadczenie liderskie oraz międzynarodowe w ramach praktyk zagranicznych, W ten sposób dwie studentki trafiły, na zaproszenie dyrektora Gimnazjum, do naszej szkoły.

W trakcie pięciodniowego pobytu studentki pokazały 4 filmy i 4 prezentacje multimedialne o życiu w największych miastach Australii i Chin oraz o kulturze obu krajów. Pomiędzy projekcjami uczniowie przygotowali, a następnie zaprezentowali 2 debaty dotyczące: znaczenia Facebooka w XXI wieku oraz wad i zalet bycia nastolatkiem.

W ramach programu 5 zespołów uczniowskich opracowało mapy myśli do tematu "Global Issues" (globalne problemy) o nietolerancji, uzależnieniach, ubóstwie, zmianach klimatycznych i klęskach żywiołowych.

Z zajęć praktycznych najbardziej ucieszyło wszystkich wspólne pieczenie ANZAC Biscuits, czyli tradycyjnych australijskich ciasteczek owsianych oraz nauka posługiwania się pałeczkami podczas posiłku. Dzisiaj wiedzą jak samodzielnie zrobić misia, ptaka czy symbol podwójnego szczęścia metodą origami. Pierwszy raz uczniowie mieli okazję mówić i pisać po chińsku, a Emma i Michelle zapoznały się z podstawowymi zwrotami w języku polskim.

Ostatni dzień upłynął uczestnikom pod hasłem "Rola lidera w grupie". Wtedy to właśnie 3 zespoły rywalizowały ze sobą o tytuł zwycięzcy w konkursie na najwyższą wieżę z makaronu i cukierków. Zwycięska grupa pod przewodnictwem lidera Kevina Piecucha, jako nagrodę zjadła zbudowaną przez siebie wieżę na oczach rywali.

Mimo, że projekt obejmował zaledwie 4 godziny zajęć dziennie w szkole, spędzaliśmy z Emmą i Michelle dużo więcej czasu. Wspólne spacery, podwieczorki i obiady były znakomitą okazją, żeby "podszlifować" język angielski. Uczniowie dokonali podsumowania projektu w piątkowe popołudnie, kiedy to w auli Centrum Konferencyjnego Politechniki Poznańskiej wręczono im certyfikat uczestnictwa i podziękowano za udział w tym przedsięwzięciu.

Projekt uzyskał wysokie notowania wśród uczniów, nauczycieli, rodziców oraz praktykantek, które podkreśliły dobry poziom przygotowania językowego uczniów. Zdaniem uczestników "Make a Step" wspólne, tygodniowe zajęcia pomogły obu stronom w rozwoju osobistym i szerzeniu tolerancji międzykulturowej, a także doskonaleniu umiejętności liderskich.

Szczególne podziękowania za pomoc podczas realizacji zadań projektowych składamy na ręce nauczycielek Emilii Wałęsy i Renaty Orlickiej oraz rodziców uczniów klasy II A.


Maria Neubauer-Darska, Wioleta Żurawska-Kozłowska , 2014-01-20 17:27:05

Wszystkie informacje >>


Dziennik elektroniczny



Gimnazjum w Nowym Tomyślu - nasze filmy








Szkoła Bez Przemocy
Szkoła Ucząca Się