|
||
Dziś jest czwartek, 1 maja 2025 . Od początku roku upłynęło: 120 dni. | ||
Gimnazjalne Centrum Informacji | KASSK | Poczta | Blog Matematyczny | BIP | GIGANT | Cyfrowa Szkoła | ||
Hasło dla Ciebie: "Uśmiechnij się, jutro będzie gorzej." | ||
![]()
Aktualności Projekt witryny i
administracja: |
![]() „God Save The Queen'' - gimnazjaliści w LondynieJedziemy do Londynu!!! Tak, taki pomysł zrodził się w głowach nauczycielek języka angielskiego pani Marii Neubauer-Darskiej i pani Małgorzaty Handzewniak, które wraz z panami Dariuszem Pilzem i Piotrem Witczakiem wcieliły go w życie. Niedługo trwało jak zebrała się grupa wielbicieli Harrego Potter’a, Beatlesów i Rodziny Królewskiej którzy obmyślili szczegółowy plan wycieczki. Część chciała jechać pociągiem na peron 9 ¾ King’s Cross Station, inni żółtą łodzią podwodną, a jeszcze inni Karocą Królewską. Po pierwszych rozmowach już było wiadomo, że wyjazd, pełen wrażeń i przygód, dojdzie do skutku i że nasza grupa nie może nudzić się w Londynie. Od planu do czynu droga krótka, więc dnia 25 maja 2015r. o godzinie 15.00 wyruszamy sprzed Gimnazjum w Nowym Tomyślu w ekscytującą podróż, która dla wielu okaże się jedną z ciekawszych w życiu. Niesieni marzeniami mkniemy luksusowym autokarem przez Niemcy, Belgię i Francję, aby po kilkunastu godzinach tunelem pod kanałem La Manche przekroczyć granicę i znaleźć się u celu naszej wyprawy. Londyn, miasto ogromne (choć wikliny mniej niż w Tomyślu). Pierwszego dnia zwiedzamy Greenwich - dawne Astronomiczne Obserwatorium Królewskie - miejsce, w którym znajduje się również Południk Zero. Dalej przejażdżka LONDON EYE, a następnie rejs statkiem po Tamizie i wizyta w centrum Londynu oraz ekscytująca podróż najstarszym metrem w Europie. Drugiego dnia pobytu dzieje się rzecz, po której nic już nigdy nie będzie takie samo spotykamy KRÓLOWĄ WIELKIEJ BRYTANII - ELŻBIETĘ II Z RODZINĄ! Jak to?Było tak: oglądamy pod Buckingham Palace uroczystą zmianę warty, a tu nagle z pałacu wyjeżdża piękna pozłacana karoca z Królową. Królowa wraz z jej mężem pomachała nam na powitanie. Po tym spotkaniu warto rozważyć zaproszenie monarchini na Jarmark Chmielarsko – Wikliniarski do Nowego Tomyśla. O reszcie atrakcji tego dnia trudno cokolwiek powiedzieć, bo szok po wydarzeniu pod Buckingham Palace był ogromny, a świadomość wróciła nam dopiero na przepysznej kolacji z deserem w postaci lodów oraz ciasta. W czwartek jedziemy do Oxfordu (jeszcze nie na studia, ale w przyszłości kto wie?). W Oksfordzie - najstarszym anglojęzycznym uniwersytecie świata szukamy śladów Harrego Pottera. Do Oxfordu próbowaliśmy dojechać z peronu 9 ¾ King’s Cross Station, ale pociąg tego dnia niestety nie kursował. Potem powrót autostradą do Londynu i spacer do Muzeów: Brytyjskiego oraz Historii Naturalnej. Teraz naprawdę czujemy się spełnieni. Piątek to ten ostatni dzień w stolicy. Zwiedzamy Muzeum Figur Woskowych Madame Tussauds, (a w nim The Chamber of Horror i kino 4D), Stadium Wembley oraz Muzeum Nauki i Techniki, gdzie przeprowadzamy niesamowite doświadczenia medyczne w warunkach laboratoryjnych. O i jeszcze najważniejsze czyli zakupy, chyba warto wpaść do Harrods'a - sklepu idealnego dla turystów z Polski. Noc spędzamy w autokarze, który mknie autostradami Europy ku naszej małej ojczyźnie - Nowemu Tomyślowi. Po powrocie do Polski już wiemy po co nam znajomość języka angielskiego. Po to, aby odwiedzić stolicę Wielkiej Brytanii i najstarsze miasteczko uniwersyteckie w Anglii, ale także po to by tam przetrwać i poradzić sobie dobrze w sytuacjach życia codziennego takich jak: robienie zakupów, pytanie o drogę, pomoc w znalezieniu właściciela zagubionego telefonu podczas oczekiwania na przejazd przez CHANNEL TUNNEL, zdobycie informacji na stacji metra, czy wreszcie rozmowa z rodzimym użytkownikiem języka angielskiego lub złożenie zamówienia w restauracji. Po takich doświadczeniach jesteśmy pewni, że język angielski przydaje się w podróży na 100 procent. Za rok też jedziemy na wycieczkę do... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |