Dziś jest czwartek, 1 maja 2025 . Od początku roku upłynęło: 120 dni.

Gimnazjalne Centrum Informacji    |  KASSK   |   Poczta    |    Blog Matematyczny  |    BIP   |    GIGANT    |    Cyfrowa Szkoła 

Hasło dla Ciebie: "Zasada Tsara: Przy dziesięciu priorytetowych sprawach któraś na pewno będzie wykonana jako pierwsza."

Aktualności
Archiwum
Ciekawe strony
Cyfrowa szkoła
Dziennik lekcyjny
ECDL
Galeria zdjęć
Gazetka
Gimnazjum Dla Dorosłych
Kadra
Kalendarz
Kluby
Komunikaty
Koncepcja pracy
Kontakt
Laureaci
Najlepsi absolwenci
Nasi Partnerzy
Nasz Patron
Nasza oferta
Pasaż sztuki
Plan lekcji
Przedmiotowe SO
Przetargi
Publikacje edukacyjne
Rada Rodziców
Regulaminy
Rekrutacja
Samorząd
UKS GimTom
Unia Europejska
Wstęp
Wyróżnienia i certyfikaty


Projekt witryny i administracja:
Dariusz Stachecki



Laboratorium Szkoły Przyszłości w naszym Gimnazjum


“Jesteś członkiem Zespołu Specjalnego ds. Sytuacji Kryzysowych i bierzesz udział w misji ratunkowej. W Centrum Operacyjnym Szkoły Przyszłości wybuchł pożar, na szczęście już włączył się system przeciwpożarowy, na miejscu jest straż pożarna. Twoim zadaniem jest z pomocą robota wydobyć znajdujący się wewnątrz jednego z pomieszczeń eksperymentalny lek na udaną lekcję programowania w szkołach jak i cała jego dokumentacja. Robot z uwagi na jego gabaryty musi zostać wysłany drogą kolejową. Niestety w wyniku pożaru utracony został program komputerowy sterujący systemami bezpieczeństwa w pobliskiej miejscowości. Zanim zostanie wysłany robot, 3 systemy muszą działać bezbłędnie.”

To fragment scenariusza zajęć tzw. Laboratorium Szkoły Przyszłości, z którym zmagali się uczniowie “eKlas”. Niecodzienne lekcje informatyki zostały przeprowadzone dzięki współpracy naszego Gimnazjum z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu I Poznańskiego Centrum Superkomputerowo Sieciowego. Pod nadzorem prof. Stanisława Dylaka, Zbigniewa Karwasińskiego i Dariusza Stacheckiego uczniowie pracowali w grupach rozwiązując przeróżne sytuacje problemowe. Umiejętność pracy w grupie, logicznego myślenia, algorytmizacji działań oraz elementy kodowania i programowania to niezwykle ważne umiejętności w społeczeństwie XXI wieku.

Nasi uczniowie po raz kolejny znakomicie udowodnili, że posiadają wysokie kompetencje technologiczne, że nie boją się twórczego i kreatywnego rozwiązywania problemów. Zespół prof. Dylaka zbadał także grupę uczniów testem Lawsona na rozumowanie naukowe. dr Krzysztof Wawrzyniak z UAM tak podsumował wyniki: "Wasi uczniowie wypadają porównywalnie ze studentami I roku fizyki i o niebo lepiej od swoich kolegów i koleżanek z wielkopolskich gimnazjów. Myślę, że należą się im (i Wam) gratulacje."
Brawo!

Planujemy kolejne spotkania w ramach Laboratorium, realizowane zarówno w naszej szkole, jak i w budynku przy ulicy Zwierzynieckiej w Poznaniu, w którym już we wrześniu planowane jest otwarcie Laboratorium Szkoły Przyszłości PCSS.


Dariusz Stachecki, 2015-06-17 20:42:03

Wszystkie informacje >>

zobacz wcześniejsze informacje >>
Dziennik elektroniczny



Gimnazjum w Nowym Tomyślu - nasze filmy








Szkoła Bez Przemocy
Szkoła Ucząca Się