|
||
Dziś jest czwartek, 1 maja 2025 . Od początku roku upłynęło: 120 dni. | ||
Gimnazjum Dla Dorosłych | Gimnazjalne Centrum Informacji | KASSK | Poczta | Portal Edukacyjny | ||
Hasło dla Ciebie: "Każde rozwiązanie rodzi nowe problemy." | ||
Aktualności |
Archiwum sprzed 1 września 2004 >> Archiwum roku szkolnego 2004/2005 >> Archiwum roku szkolnego 2005/2006 >> Archiwum roku szkolnego 2006/2007 >> Archiwum roku szkolnego 2007/2008 >> Archiwum roku szkolnego 2008/2009 >> Archiwum roku szkolnego 2009/2010 >> Archiwum roku szkolnego 2010/2011 >> Archiwum roku szkolnego 2011/2012 >> Archiwum roku szkolnego 2012/2013 >> Archiwum roku szkolnego 2013/2014 >> Archiwum roku szkolnego 2014/2015 >> Archiwum roku szkolnego 2015/2016 >> Archiwum roku szkolnego 2016/2017 Chemia w eksperymentachW piątek 25 listopada br. uczniowie klasy IC mieli niebywałą okazję zasiąść w auli Zakładu Dydaktyki Chemii na Wydziale Chemii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Dla gimnazjalistów interesujący wykład pt. "Uczenie się poprzez odkrywanie praw przyrody" przeprowadzili dr Robert Wolski i dr Piotr Jagodziński. Doktorowie dzięki eksperymentom odpowiadali m.in. na następujące pytania: jak temperatura, stężenie substratów, ciśnienie i obecność katalizatora wpływają na szybkość reakcji chemicznych? Do czego można wykorzystać azot w postaci ciekłej? Naukowcy badali właściwości fizyczne i chemiczne triazotanu (V) celulozy, wodoru i ciekłego azotu. Uczniowie mogli zobaczyć, jak wrze i paruje azot, jak uzyskać "ryczące misie" z substancji organicznej czy mogli dotknąć naczynie z ciekłym azotem o temperaturze -196 °C. Eksperymenty, których świadkami byli nasi gimnazjaliści, pozwoliły w prosty i ciekawy sposób pokazać, jak można wykorzystać chemię w życiu, a niespodziewane wybuchy, różnokolorowe płomienie, parujący azot dodatkowo urozmaicały pokaz. Uczniowie IC z niecierpliwością czekają już na następne tak niebanalne studenckie odkrywanie chemii na uniwersytecie. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |