Dziś jest wtorek, 17 września 2024 . Od początku roku upłynęło: 260 dni.

Gimnazjum Dla Dorosłych    |   Gimnazjalne Centrum Informacji    |  KASSK   |   UKS GimTom    |    Portal Edukacyjny

Hasło dla Ciebie: "Prawdopodobieństwo każdego zdarzenia jest odwrotnie proporcjonalne do stopnia, w jakim jest ono pożądane."

Aktualności
Archiwum
Ciekawe strony
Dziennik lekcyjny
ECDL
Galeria zdjęć
Gazetka
Gimnazjum Dla Dorosłych
Kadra
Kalendarz
Kluby
Komunikaty
Kontakt
Laureaci
Najlepsi absolwenci
Nasi Partnerzy
Nasz Patron
Nasza oferta
Nasze klasy
Pasaż sztuki
Plan lekcji
Przedmiotowe SO
Przetargi
Publikacje edukacyjne
Rada Rodziców
Regulaminy
Samorząd
UKS GimTom
Unia Europejska
Wstęp
Wyróżnienia i certyfikaty

Projekt witryny i administracja:
Dariusz Stachecki

Dziennik elektroniczny


INNOVATIVE EDUCATION FORUM IN BERLIN - MARCH 23-25, 2010


W dniach 23-25 marca delegacja naszego gimnazjum uczestniczyła w Międzynarodowym Forum Innowacyjnej Edukacji w Berlinie. W uznaniu naszej szkolnej, innowacyjnej działalności, zostaliśmy zaproszeni, by reprezentować Polskę w ramach programu Microsoft „Partners in Learning”. W Polsce ten program realizowany jest pod nazwą „Partnerstwo dla Przyszłości”. Do stolicy Niemiec zjechało blisko 300 uczestników z 45 krajów. Polską delegację tworzyli: dr Jan Polak – menadżer projektu, laureaci ostatniej edycji konkursu „Innowacyjny nauczyciel”: Gabriela Źrałek – nauczycielka matematyki z Sosnowca i Witold Rudolf nauczyciel informatyki z Otmuchowa oraz przedstawiciele naszego Gimnazjum: nauczycielka języka angielskiego Maria Neubaur - Darska i wicedyrektor Dariusz Stachecki – reprezentanci najbardziej innowacyjnej szkoły w Polsce.

Uczestnicy Forum byli podzieleni na dwie grup. Pierwszą stanowili dyrektorzy szkół i przedstawiciele organów odpowiedzialnych za kreowanie kierunku szkolnictwa Europy w przyszłości. Dzielili się oni wiedzą i doświadczeniem podczas 3-dniowych spotkań, wykładów, warsztatów zakończonych dyskusją panelową oraz wizytą w berlińskich szkołach.

Drugą grupę stanowili innowacyjni nauczyciele. Ich zadaniem było przygotowanie wystawy prezentującej projekty, jakie tworzyli w swoich szkołach, używając technologii informacyjnej w nowy, kreatywny sposób. Prezentowali i jednocześnie uczyli się od siebie, jak rozwijać umiejętności i talenty uczniów niezbędne do życia w przyszłym społeczeństwie informacyjnym. Najlepsze projekty nagrodzono. Miłym polski akcentem był fakt, że wśród zwycięzców znalazła się nauczycielka z polskiej szkoły w Sosnowcu, której projekt MIGAWKA został oceniony najwyżej przez jury konkursowe w kategorii EDUCATORS’ CHOICE. Kolejne lokaty uzyskali nauczyciele ze Szwecji i Belgii.

Naszą uwagę zwróciła niezwykła atmosfera Forum polegająca na wzajemnej uprzejmości i życzliwości. Nikt nie czuł żadnych barier, wszyscy byli otwarci na siebie i chłonni wrażeń.
Duże wrażenie zrobił na nas ciekawy wykład prof. Fugata Mitra pt. „Hole In The Wall”. Prof. Mtra omawiał w nim interesujący eksperyment wprowadzania komputerów w życie dzieci – mieszkańców indyjskich wiosek po prostu wypełniając monitorami dziury w ścianach domów. Eksperyment monitorowały ukryte kamery, a wyniki były zaskakujące. Dzieci, które po raz pierwszy zobaczyły komputer, same nauczyły się go obsługiwać, po 3 miesiącach chciały już sprzętu z szybszym procesorem i lepszą myszką, a po kilkunastu miesiącach traktowały komputer, jako źródło wiedzy, czerpiąc informacje nawet z zakresu biologii molekularnej i fizyki kwantowej.

Podczas bardzo intensywnie spędzonego czasu na rozmaitych wykładach, ćwiczeniach i panelach dyskusyjnych pozyskiwaliśmy wiedzę i wymienialiśmy się doświadczeń z innymi innowacyjnymi szkołami Europy.

Niezwykle interesująca była ścieżka dla innowacyjnych szkół. Uczestnicy spotkań mogli wymieniać się doświadczeniami z zakresu wdrażania nowych technologii w proces kształcenia w swoich krajach oraz wyznaczać kierunki na przyszłość jak szkoła powinna reagować na zmiany i jak te zmiany wpływają na szkołę. Prezentowaliśmy w jaki sposób tworzymy innowacyjną szkołę, jak według nas powinna ona reagować na wyzwania przyszłości. W międzynarodowych grupach pod kierunkiem Dana Buckley’a z Uniwersytetu w Cambridge, w formie ćwiczeń przygotowywaliśmy koncepcję szkoły w przyszłości oraz określaliśmy jej zadania.
Forum było doskonałą okazją do nawiązania ciekawej współpracy, w celu jeszcze lepszego wykorzystania technologii informacyjnych dla efektywnego budowania wizerunku Polski jako aktywnego członka UE, świadomego wyzwań stawianych mu przez współczesne cele edukacji europejskiej i światowej.
Konkluzją naszych spotkań było również przystąpienie do Innovative Schools Community, czyli społeczności innowacyjnych szkół z całego świata, które uczyłyby się ze sobą i od siebie biorąc udział w specjalnych zajęciach w formie wirtualnego uniwersytetu wykorzystując najnowszą technologie udostępnioną przez Microsoft.












Maria Neubauer-Darska, Dariusz Stachecki, 2010-04-03 18:46:58

Wszystkie informacje >>

dodaj informację >>
zobacz wcześniejsze informacje >>
Gimnazjum w Nowym Tomyślu - innowacyjna szkoła!
Szkoła Bez Przemocy
 


Multimedialne tablice interaktywne









Bezpieczeństwo w sieci