|
||
Dziś jest czwartek, 1 maja 2025 . Od początku roku upłynęło: 120 dni. | ||
Gimnazjaln Centrum Informacji | KASSK | Poczta | Portal Edukacyjny | BIP | Cyfrowa Szkoła | ||
Hasło dla Ciebie: "Każdy przewód przycięty na długość, okaże się za krótki." | ||
Aktualności Projekt witryny i
administracja: |
Debata na temat Cyfrowej SzkołyW dniach 25-27 maja 2012 roku w Mrozach odbył się XI Ogólnopolski Zjazd Opiekunów Szkolnych Pracowni Internetowych, w którym na zaproszenie organizatorów uczestniczył wicedyrektor naszego Gimnazjum Dariusz Stachecki. Najważniejszym elementem zjazdu była debata na temat cyfrowej szkoły, jej charakteru, sposobów tworzenia i funkcjonowania. W debacie wzięli udział: Michał Boni – Minister Administracji i Cyfryzacji, Krzysztof Król – Doradca Prezydenta RP, Janusz Krupa - Naczelnik wydziału Podręczników i Nowych Technologii w Edukacji MEN, Krzysztof Ferensztajn - Wiceprezydent Radomia, Maciej M. Sysło profesor Uniwersytetu Wrocławskiego i UMK w Toruniu oraz Dariusz Stachecki – wicedyrektor Gimnazjum w Nowym Tomyślu. Paneliści kreślili swoją wizję cyfrowej szkoły. „W dzisiejszej szkole ważna jest nie tylko pracownia, w której można uczyć się korzystania z Internetu – bo przecież uczniowie najczęściej już to umieją. Ważne jest to żeby zmienić sam model nauczania i zacząć wykorzystywać technologie informatyczne i komunikacyjne – mówił Boni. – Dzięki temu wbiegniemy w XXI wiek. Bo musimy wbiec, a nie po prostu wchodzić – mamy odrobić zaległości, i tworzyć przewagi konkurencyjne dla polskiej gospodarki.” – Mówił Michał Boni Dariusz Stachecki podkreślał, że recepta na sukces Cyfrowej Szkoły, to wypadkowa kilku komponentów: programu rządowego, działania samorządów i samych szkół. Najważniejszym elementem, ważniejszym niż sprzęt są kompetentni nauczyciele, którzy potrafią mądrze i skutecznie wykorzystać potencjał nowych technologii. Jednocześnie proces budowania Cyfrowej Szkoły musi być równomiernie rozłożony na 4 zasadnicze filary: infrastrukturę, usługi, edukację i zarządzanie. Profesor Sysło mówił o standardach przygotowania nauczycieli opracowanych przez PTI oraz podkreślał szczególną rolę informatyki w procesie kształcenia. „Na świecie odchodzi się od ICT jako przedmiotu nauczanego w szkole, ICT jest metodą pracy nauczyciela i ucznia, dziś prawdziwą potrzebę stanowi kształcenie informatyczne. Zrozumiały to już takie kraje jak Stany Zjednoczone i Wielka Brytania, pora żeby dołączyła do nich Polska” – mówił Maciej Sysło. Udział przedstawiciela naszego Gimnazjum w debacie na temat Cyfrowej Szkoły jest kolejnym argumentem świadczącym o tym, że rozwiązania i doświadczenie, jakie mamy w zakresie wykorzystania TIK w edukacji są doceniane na najwyższym szczeblu. ![]() ![]() ![]() ![]()
zobacz wcześniejsze informacje >> |
![]() |