|
||
Dziś jest czwartek, 1 maja 2025 . Od początku roku upłynęło: 120 dni. | ||
Gimnazjaln Centrum Informacji | KASSK | Poczta | Portal Edukacyjny | BIP | Cyfrowa Szkoła | ||
Hasło dla Ciebie: "Jeżeli uczynisz komuś przysługę, to jesteś od zaraz trwale za to odpowiedzialny." | ||
Aktualności Projekt witryny i
administracja: |
Technologie mobilne w szkole.W piątek i w sobotę 21. I 22. października odbyła się konferencja „Technologie mobilne w szkole”, która zainicjowała prowadzony w naszym Gimnazjum projekt „iPad 2 w edukacji”. W konferencji wzięła udział ponad stuosobowa grupa nauczycieli oraz liczna grupa gości, w której nie zabrakło prof. Hanny Gulińskiej z UAM w Poznaniu oraz przedstawicieli Apple Polska z Małgorzatą Szczepanik i Janem Polakiem na czele. Swoją obecnością zaszczycili nas również Tomasz Wlekły - przewodniczący Rady Miejskiej, Maciej Borowiecki dyrektor OEIiZK w Warszawie, Grzegorz Zajączkowski z ORPE i Bartosz Boczkaja prezes Konsorcjum FEN oraz wielu przedstawicieli wyższych uczelni, szkół i instytucji oświatowych. Patronat medialny sprawowały "EduFakty" oraz tygodnik "Nasz Dzień po Dniu". Gości powitali Andrzej Wałęsa i Dariusz Stachecki. Otwarcia już tradycyjnie dokonał burmistrz Nowego Tomyśla Henryk Helwing. W imieniu Kuratorium Oświaty w Poznaniu życzenia organizatorom i uczestnikom złożyła Irena Pyszyńska-Królak. Konferencja była także okazją do przekazania nam listu Minister Edukacji Narodowej Katarzyny Hall oraz pamiątkowej tablicy w związku z uzyskaniem przez nasze Gimnazjum tytułu „Szkoły Odkrywców Talentów”. Celem konferencji było zapoznanie z ideą mobilności w nauczaniu oraz podzielenie się naszą wiedzą i doświadczeniem, które zdobyliśmy podczas miesięcznej pracy w ramach projektu. Projekt dotyczy wykorzystania mobilnych technologii w pracy dydaktycznej, opiekuńczo-wychowawczej oraz zarządzaniu szkołą. Podczas konferencji odbyła się sesja plenarna oraz 5 sesji warsztatowych prowadzonych przez trenerów APD oraz nauczycieli naszego Gimnazjum bezpośrednio zaangażowanych w projekt. Wielokrotnie podkreślano, że społeczeństwo za sprawą technologii zmienia swoje oblicze, dotyczy to zwłaszcza najmłodszego pokolenia, dla którego nowinki techniczne są codziennością, a jego styl życia nazywany jest „digital lifestyle”. Szkoła nie może stać z boku. Aby być autentyczna i skuteczna, powinna wykorzystywać te same kanały komunikacyjne co uczniowie. Tradycyjny sposób przekazywania wiedzy już nie wystarczy. Zmienia się także rola nauczyciela, który powinien być nawigatorem i przewodnikiem, powinien również pokazywać w jaki sposób mądrze wykorzystywać technologię w nauczaniu, jak nie dać złapać się w pułapkę „szybkości i bylejakości”, jak sprawić, by wiedza była rzetelna i trwała, by przekładała się na umiejętności uczniów. Era stacjonarnych komputerów, pracowni komputerowych w klasycznym wydaniu jakie pamiętamy na przykład z dostaw MEN powoli kończy się. Komputery nie wyglądają już jak kiedyś. Są mniejsze, lżejsze, mają więcej wysublimowanych funkcji. Mobilność sprawia, że z technologii możemy korzystać w szkole, na wszystkich przedmiotach nauczania, jak z każdego narzędzia do pracy, nauki, czy nawet rozrywki. Urządzenia mobilne zapewniają nam kontakt, dostęp do poczty, kalendarzy, dokumentacji, prezentacji, biblioteki muzyki, filmów i szerokiego wachlarza multimediów. Zapewniają też wymianę informacji, szybki dostęp do rzetelnej wiedzy, potrafią przenieść zaawansowane symulacje, modelowanie i rozmaite zjawiska do każdej sali lekcyjnej. W urządzeniu przypominającym gabarytowo zeszyt 32-karkowy możemy zmieścić podręczniki, zestaw lektur i znakomite aplikacje na cały cykl kształcenia. Pozwalają także na efektywne zarządzanie szkołą.
Podczas warsztatów została omówiona i zademonstrowana specyfika i funkcjonalność iPad2 – urządzenia, z którego korzystamy w naszej szkole. Uczestnicy poznali budowę i konfigurację tych urządzeń oraz szybko opanowali jego intuicyjną obsługę. Skorzystali także z możliwości jakie dają bogate aplikacje. Przekonali się w praktyce jak bardzo dzięki mobilnym technologiom może zmienić się styl pracy ucznia i nauczyciela.
Bardzo cenne były w opiniach uczestników warsztaty prowadzone przez nauczycieli naszego Gimnazjum, którzy wspólnie z uczniami demonstrowali wykorzystanie tych technologii na lekcjach przedmiotów humanistycznych, języków obcych, matematycznych i chemicznych oraz biologiczno-fizycznych, a także w pracy opiekuńczo-wychowawczej. Pragnę bardzo serdecznie podziękować za przygotowanie i poprowadzenie zajęć zespołowi projektowemu, którego członkami są: Justyna Buczkowska, Marzena Dach-Kolanko, Marlena Jarczewska, Marzena Lemańska, Renata Liberkowska, Angelika Listowska, Justyna Napierała, Maria Neubauer-Darska, Renata Orlicka, Grzegorz Piątas, Anna Przybylska, Tomasz Raginia, Andrzej Rucioch, Jolanata Spychała, Katarzyna Szarańska-Buda, Izabela Szudra, Krzysztof Urbaniak, Andrzej Wałęsa, Dorota Wiśniewska, Wioleta Żurawska-Kozłowska. Szczególne podziękowania kieruję w stronę Małgorzaty Gucia, Renaty Kurasińskiej i Ewy Marii Piątas za profesjonalne i sprawne przygotowanie oraz przeprowadzenie konferencji. Dziękuję również licznej grupie młodzieży biorącej aktywny udział w konferencji oraz pracownikom administracji i obsługi. Dzięki Państwa pracy i zaangażowaniu mogliśmy po raz kolejny poszczycić się przygotowaniem imprezy bardzo wysoko ocenianej przez uczestników i gości.
Zapraszam do odwiedzenia serwisu internetowego konferencji, w którym została zamieszczona bogata dokumentacja fotograficzna.
zobacz wcześniejsze informacje >> |
![]() |