Dziś jest czwartek, 1 maja 2025 . Od początku roku upłynęło: 120 dni.

Gimnazjaln Centrum Informacji    |  KASSK   |   Poczta    |    Portal Edukacyjny  |    BIP    |    Cyfrowa Szkoła 

Hasło dla Ciebie: "Jeżeli zakres bezpieczeństwa jest ustalony na podstawie doświadczenia twórców i obsługi naprawiającej, to dowolny użytkownik natychmiast znajdzie sposób aby go przekroczyć."

Aktualności
Archiwum
Ciekawe strony
Cyfrowa szkoła
Dziennik lekcyjny
ECDL
Galeria zdjęć
Gazetka
Gimnazjum Dla Dorosłych
Kadra
Kalendarz
Kluby
Komunikaty
Kontakt
Laureaci
Najlepsi absolwenci
Nasi Partnerzy
Nasz Patron
Nasza oferta
Pasaż sztuki
Plan lekcji
Przedmiotowe SO
Przetargi
Publikacje edukacyjne
Rada Rodziców
Regulaminy
Samorząd
UKS GimTom
Unia Europejska
Wstęp
Wyróżnienia i certyfikaty

Projekt witryny i administracja:
Dariusz Stachecki

Dziennik elektroniczny


Partners in Learning Global Forum in Washington DC


W dniach 6 – 12 listopada reprezentanci naszego Gimnazjum: Maria Neubauer – Darska – nauczycielka języka angielskiego i Dariusz Stachecki, wicedyrektor gimnazjum uczestniczyli w Światowym Forum Partners in Learning. W tym roku do stolicy USA – Waszyngtonu zjechali przedstawiciele prawie 600 najbardziej innowacyjnych szkół na świecie.
Było to już nasze drugie forum światowe, jednak w tym roku było ono szczególne, gdyż po raz pierwszy uczestniczyliśmy w nim jako szkoła mentorska, czyli znaleźliśmy się w elicie 33 najlepszych szkół. Tematem przewodnim Forum były tzw. POWERFUL IDEAS, czyli idee, pomysły o szczególnym znaczeniu i planowy proces wprowadzania tych idei w życie. Podczas intensywnych dni szkoleniowych pracowaliśmy w międzynarodowych zespołach analizując nasze dotychczasowe osiągnięcia i postępy oraz wypracowywaliśmy koncepcje rozwoju naszych szkól na przyszłość. Zostaliśmy opiekunami 2 szkół Pathfinder (w ubiegłym roku my mieliśmy taki tytuł) – jednej z Polski, a drugiej ze Słowenii. Wspólnie budowaliśmy schemat działań, które w tym roku będą polegały na wdrażaniu w pracę szkoły mobilnych technologii we wszystkich obszarach jej funkcjonowania, ze szczególnym naciskiem na formy zajęć pozalekcyjnych, realizowanych poza tradycyjnym planem lekcji. Obejmuje to wiele sfer: pracę z uczniem zdolnym, nauczanie indywidualne, projekty zespołowe oraz pracę z uczniami z trudnościami edukacyjnymi. Najbardziej istotne było to, aby stworzyć taki system, który obejmowałby przygotowanie infrastruktury, odpowiednich zasobów dydaktycznych oraz metod pracy w szkole, w taki sposób, aby mógł być powtarzalny i zdolny do adaptacji w specyficznych warunkach różnych krajów i poziomów kształcenia.

Podczas Forum przygotowaliśmy i prezentowaliśmy specjalną wystawę naszego Gimnazjum, na której pokazywaliśmy nasze osiągnięcia. Plakaty, filmy i prezentacje multimedialne przyciągały wielu odwiedzających, którym szczególnie podobała się koncepcja szkoły w chmurach oraz idea prowadzenia e-klasy.

Podczas uroczystej gali, która kończyła tegoroczne Forum, miał miejsce szczególnie uroczysty dla nas moment wręczenia Certyfikatu MENTOR SCHOOL. Dokument otrzymaliśmy z rąk Antony Salcito, wiceprezesa Microsoft odpowiedzialnego za edukację światowego sektora publicznego. Oprócz nas wyróżnienie takie otrzymało tylko 16 innych szkół z całego świata. SUPER!!!!!!

O naszym sukcesie napisało również Ministerstwo Spraw Zagranicznych: zobacz

Pobyt w USA był też okazją, aby zobaczyć na własne oczy miejsca, które do tej pory mogliśmy oglądać jedynie na ekranach telewizorów. Odwiedziliśmy muzea Smitsonian Insitute, Biały Dom, Capitol, Lincoln Memorial, Washington Monument i inne zabytki, których w Waszyngtonie jest mnóstwo. Udało nam się też odwiedzić Nowy Jork, zobaczyć Statuę Wolności, Empire State Bulding, Times Square i odbyć spacer słynną Piątą Aleją w cieniu drapaczy chmur.

Zobacz jak było na Forum w Waszyngtonie:










Maria Neubauer-Darska, Dariusz Stachecki, 2011-11-24 21:55:38

Wszystkie informacje >>


zobacz wcześniejsze informacje >>



SMART Schowcase School


Gimnazjum w Nowym Tomyślu - innowacyjna szkoła!
Szkoła Bez Przemocy
 










Bezpieczeństwo w sieci