Dziś jest piątek, 26 kwietnia 2024 . Od początku roku upłynęło: 116 dni.

Gimnazjaln Centrum Informacji    |  KASSK   |   Poczta    |    Portal Edukacyjny  |    BIP    |    Cyfrowa Szkoła 

Hasło dla Ciebie: "Istnieją trzy rodzaje kłamstw - kłamstwa odruchowe, powszechne oraz testy komputerowe."

Aktualności
Archiwum
Ciekawe strony
Cyfrowa szkoła
Dziennik lekcyjny
ECDL
Galeria zdjęć
Gazetka
Gimnazjum Dla Dorosłych
Kadra
Kalendarz
Kluby
Komunikaty
Kontakt
Laureaci
Najlepsi absolwenci
Nasi Partnerzy
Nasz Patron
Nasza oferta
Pasaż sztuki
Plan lekcji
Przedmiotowe SO
Przetargi
Publikacje edukacyjne
Rada Rodziców
Regulaminy
Samorząd
UKS GimTom
Unia Europejska
Wstęp
Wyróżnienia i certyfikaty

Projekt witryny i administracja:
Dariusz Stachecki

Dziennik elektroniczny


CONNECTING CLASSROOMS EUROPE 2012


W dniach 15 i 16 września odbyły się dwa kolejne spotkania szkół partnerskich uczestniczących od ubiegłego roku szkolnego w trzyletnim międzynarodowym Projekcie CONNECTING CLASSROOMS, którego organizatorem jest British Council.

Spotkania miały miejsce w WSNHiD w Poznaniu, a udział w nich wzięło osiem szkół: cztery gimnazja z Krakowa, trzy gimnazja z Poznania oraz gimnazjum im. F. Szołdrskiego. Każdą szkołę reprezentowało sześcioro uczniów (szkolnych liderów projektu) oraz dwóch nauczycieli.

Pierwszego dnia podsumowano wiosenne działania nauczycieli i uczniów a ich zadanie polegało na przeprowadzeniu mini-projektów w najbliższym otoczeniu swojego gimnazjum. Szkołom z Wielkopolski udało się zrealizować to zadanie przed końcem ubiegłego roku szkolnego. Mogliśmy więc obejrzeć cztery prezentacje przedstawiające efekty naszych działań. Natomiast gimnazja z Krakowa przeprowadzają projekty jesienią i podsumują to działanie na kolejnym spotkaniu.

Oprócz prezentacji szkół wysłuchaliśmy również informacji przedstawiciela British Council Poland o projekcie pod nazwą „100 Words”, który będzie polegał na napisaniu scenariusza sztuki w języku angielskim. Tekst scenariusza nie może przekroczyć 100 słów. Napisaną sztukę należy odegrać w odpowiednio przygotowanej scenografii i w kostiumach a jej nagranie przesłać na stronę internetową clusteru Connecting Classroooms Europe.

Po południu uczniowie z Akademickiego Gimnazjum Da Vinci przeprowadzili zajęcia integracyjne dla uczniów ze wszystkich ośmiu szkół.

Drugi dzień z Connecting Classrooms rozpoczął się od prezentacji mini-projektu Gimnazjum nr 24 z Poznania, po której pani Dorota Kraśniewska przedstawiła propozycje mini-projektów: „Big Dance 2012” i „BBC journalists training”. Następnie omówiła szczegóły spotkania międzynarodowego w szkołach partnerskich w Glasgow, do których zostaną wytypowane cztery gimnazja z każdego kraju. Wybraną szkołę będą reprezentowali tzw. ambasadorzy – jeden nauczyciel i jeden uczeń, którzy przedstawią polskie propozycje mini-projektów w Szkocji.

Po wystąpieniu pani Kraśniewskiej uczniowie wraz z nauczycielami zostali podzieleni na grupy warsztatowe. Podczas zajęć uczniowie naszego gimnazjum pracowali z gimnazjalistami z Krakowa przy tworzeniu planu projektu o tolerancji. Wspólnie zaproponowali problematykę niepełnosprawności, a w szczególności pokonywania codziennych trudności i barier architektonicznych przez osoby niepełnosprawne. Po prezentacji propozycji projektów wszyscy uczestnicy zostali zaproszeni do zwiedzania Prywatnego Gimnazjum Da Vinci, co było niewątpliwie ciekawym doświadczeniem zarówno dla naszych uczniów jak i nauczycieli.







pobierz prezentację w formacie pptx

Maria Neubauer-Darska, Małgorzata Paszke, Agnieszka Krysztofiak, 2011-10-01 19:12:19

Wszystkie informacje >>


zobacz wcześniejsze informacje >>



SMART Schowcase School


Gimnazjum w Nowym Tomyślu - innowacyjna szkoła!
Szkoła Bez Przemocy
 










Bezpieczeństwo w sieci