|
||
Dziś jest czwartek, 1 maja 2025 . Od początku roku upłynęło: 120 dni. | ||
Gimnazjaln Centrum Informacji | KASSK | Poczta | Portal Edukacyjny | BIP | Cyfrowa Szkoła | ||
Hasło dla Ciebie: "Istnieją trzy rodzaje kłamstw - kłamstwa odruchowe, powszechne oraz testy komputerowe." | ||
Aktualności Projekt witryny i
administracja: |
CONNECTING CLASSROOMS EUROPE 2012W dniach 15 i 16 września odbyły się dwa kolejne spotkania szkół partnerskich uczestniczących od ubiegłego roku szkolnego w trzyletnim międzynarodowym Projekcie CONNECTING CLASSROOMS, którego organizatorem jest British Council. Spotkania miały miejsce w WSNHiD w Poznaniu, a udział w nich wzięło osiem szkół: cztery gimnazja z Krakowa, trzy gimnazja z Poznania oraz gimnazjum im. F. Szołdrskiego. Każdą szkołę reprezentowało sześcioro uczniów (szkolnych liderów projektu) oraz dwóch nauczycieli. Pierwszego dnia podsumowano wiosenne działania nauczycieli i uczniów a ich zadanie polegało na przeprowadzeniu mini-projektów w najbliższym otoczeniu swojego gimnazjum. Szkołom z Wielkopolski udało się zrealizować to zadanie przed końcem ubiegłego roku szkolnego. Mogliśmy więc obejrzeć cztery prezentacje przedstawiające efekty naszych działań. Natomiast gimnazja z Krakowa przeprowadzają projekty jesienią i podsumują to działanie na kolejnym spotkaniu. Oprócz prezentacji szkół wysłuchaliśmy również informacji przedstawiciela British Council Poland o projekcie pod nazwą „100 Words”, który będzie polegał na napisaniu scenariusza sztuki w języku angielskim. Tekst scenariusza nie może przekroczyć 100 słów. Napisaną sztukę należy odegrać w odpowiednio przygotowanej scenografii i w kostiumach a jej nagranie przesłać na stronę internetową clusteru Connecting Classroooms Europe. Po południu uczniowie z Akademickiego Gimnazjum Da Vinci przeprowadzili zajęcia integracyjne dla uczniów ze wszystkich ośmiu szkół. Drugi dzień z Connecting Classrooms rozpoczął się od prezentacji mini-projektu Gimnazjum nr 24 z Poznania, po której pani Dorota Kraśniewska przedstawiła propozycje mini-projektów: „Big Dance 2012” i „BBC journalists training”. Następnie omówiła szczegóły spotkania międzynarodowego w szkołach partnerskich w Glasgow, do których zostaną wytypowane cztery gimnazja z każdego kraju. Wybraną szkołę będą reprezentowali tzw. ambasadorzy – jeden nauczyciel i jeden uczeń, którzy przedstawią polskie propozycje mini-projektów w Szkocji. Po wystąpieniu pani Kraśniewskiej uczniowie wraz z nauczycielami zostali podzieleni na grupy warsztatowe. Podczas zajęć uczniowie naszego gimnazjum pracowali z gimnazjalistami z Krakowa przy tworzeniu planu projektu o tolerancji. Wspólnie zaproponowali problematykę niepełnosprawności, a w szczególności pokonywania codziennych trudności i barier architektonicznych przez osoby niepełnosprawne. Po prezentacji propozycji projektów wszyscy uczestnicy zostali zaproszeni do zwiedzania Prywatnego Gimnazjum Da Vinci, co było niewątpliwie ciekawym doświadczeniem zarówno dla naszych uczniów jak i nauczycieli. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
pobierz prezentację w formacie pptx
zobacz wcześniejsze informacje >> |
![]() |